سه شنبه ٠٨ مهر ١٣٩٩
بروزرسانی
1399/06/25
جستجوی پیشرفته   جستجوی وب
صفحه اصلي > اعضا > کارشناس > رزمه دکتر عطیه اشتری 
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 162 | کل بازدید : 729782 
رزمه دکتر عطیه اشتری
 

 

به نام خدا

1-اطلاعات فردی

نام و نام خانوادگی: عطیه اشتری

محل تولد: تهران

وضعیت تاهل : متاهل

آدرس پستی: تهران، اوین، بولوار دانشجو ،  خیابان کودک یار، ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،

گروه آموزشی گفتار درمانی ، کد پستی: 1985713834

تلفن محل کار: 22180043    داخلی :2673

پست الکترونیک: at.ashtari@uswr.ac.ir

ملیت: ایرانی

زبان: فارسی

وضعیت استخدامی: کارمند رسمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

2- سوابق تحصیلی( از تاریخ فعلی به عقب)

الف) تحصیلات عالیه

رشته تحصيلي

درجه علمي

دانشگاه محل تحصيل

شهر محل تحصيل

كشور محل تحصيل

تاريخ فراغت از تحصيل

گفتاردرمانی

دکترا

علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران

ایران

1397

گفتاردرمانی

کارشناسی ارشد

علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران

ایران

1383

گفتاردرمانی

کارشناسی

علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران

ایران

1380

  ب) پايان‌نامه‌هاي نوشته شده در دوران تحصیل

بررسی دوسویۀ ویژگی‌های تعاملی مادر- کودک و تغییرات آن در طی شش ماه و ارتباط این ویژگیها با رشد اولیۀ زبانی در کودکان دارای رشد عادی و اختلالات طیف اتیسم شهر تهران

دکترا

دکتر فریبا یادگاری- دکتر سید علی صمدی

مقایسه مهارتهای پردازش واجی میان دانش آموزان عادی و نارسا خوان پایه دوم ابتدایی شهر تهران

کارشناسی ارشد

دکتر طاهره سیما شیرازی

مقایسه مهارتهای خواندن میان دانش آموزان ارمنی و فارسی زبان پایه دوم ابتدایی شهر تهران

کارشناسی

 دکتر اکبر داروئی

3- سوابق آموزشی ( از تاریخ فعلی به عقب)

الف) سابقه ارائه خدمات آموزشی( از سال 1387 تا کنون)

مؤسسه محل تدريس

مقطع تحصيلي

نوع فعاليت

نوع درس

عنوان درس

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

نا بسامانی های گفتار و زبان در عقب ماندگی ذهنی و اختلالات نافذ رشد

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

رشد طبیعی گفتار و زبان

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

نارسا خوانی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

روشهای بالینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

اختلال بلع

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری - عملی

مدیریت در گفتاردرمانی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری

الگوهای پردازش گفتار و زبان

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی

تدریس

تئوری

مبانی گفتاردرمانی

ب- استاد راهنما و مشاور پایان نامه

راهنما/ مشاور

عنوان پایان نامه

نام و نام خانوادگی دانشجو

مقطع

سال

راهنمای مشترک

طراحی آزمایه حافظه بینایی ناکلمات هم‌آوا و تعیین ویژگی‌های روان‌سنجی آن در کودکان دبستانی

مهدی جمالی

کارشناسی ارشد

1396

راهنمای مشترک

بررسی رشد حرکات بیانگر ارتباطی در کودکان فارسی‌زبان طبیعی از 12 تا 18 ماهگی

 

زهرا بابایی

کارشناسی ارشد

1396

راهنمای مشترک

انطباق  بخش والد آزمون سیستم کدگذاری دو طرفه تعامل والد کودکوتعیین روایی و اعتبار آن در کودکان ۶-۳ سال فارسی زبان

ساناز دهقانی

کارشناسی ارشد

1396

راهنمای مشترک

بررسی رشد حرکات بیانگر ارتباطی در کودکان فارسی‌زبانطبیعی از 8 تا 12 ماهگی

نفیسه علیمرادی

کارشناسی ارشد

1396

مشاور

بررسی رشد مهارت آگاهی هجایی در کودکان 5-3 ساله­ی فارسی زبان

 

فاطمه ضیغمی

کارشناسی ارشد

1395

مشاور

بررسی دانش، نگرش و عملکرد والدین در باره­ی رشد ارتباط،زبان و گفتار، بلع کودکان سه تا پنج ساله

شادی بختیار

کارشناسی ارشد

1397

مشاور

بررسی تاثیر پروتکل مداخله بینایی در اختلال خواندن کودکان دارای نارساخوانی

نرجس نیکوکار

کارشناسی ارشد

1393

4- سوابق بالینی

سرپرست بالینی واحدهای کارورزی دانشجویان کارشناسی گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزيستي وتوانبخشي از سال 1380- تا کنون

5- سوابق اجرایی

سمت

مكان فعاليت

تاریخ

استاد راهنمای دوره 26 کارشناسی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

از مهر ماه 1397

سرپرست کمیته با لینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

از سال 1389 تا کنون

دبیر علمی کارگاه آموزش روشهای بالینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

شهریور ماه 1391

استاد راهنمای دوره 16 کارشناسی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

از سال 1388 تا 1391

دبیر اجرایی سمپوزیوم مداخلات گفتاردرمانی و کاردرمانی در اختلالات بلع و تغذیه کودکان زیر 3 سال

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

سال 1388

6- کتاب ها، مقالات و سخنرانیها

همكار/ همكاران

عنوان كتاب

نوع كار (ترجمه، تأليف، گردآوري، ويرايش)

ناشر

شهر و كشور محل نشر

سال چاپ

دکتر فریبا یادگاری، دکتر فرین سلیمانی، عطیه اشتری، آرزو آقاجانی، مینا فتوحی

مداخلۀ زودهنگام پیش زبانی برای کودکان با اختلال ارتباطی

تالیف

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تهران

1396

مامک جولایی،عطیه اشتری، سمیه زارع پور، اکبر دارویی، نجوا موسوی

برنامه آموزش شنیداری- کلامی آوا

تالیف

اساتید قلم تهران

تهران

1388

ب) مقالات منتشرشده

نويسنده‌(گان)

عنوان مقاله

نام نشريه

سال چاپ

عطیه اشتری- دکتر سید علی صمدی-

دکتر فریبا یادگاری- دکتر غلامرضا قائد امینی

The relationship between Iranian maternal verbal responsiveness styles and childs communication acts with expressive and receptive vocabulary in 13–18 months old typically developing children

Early child development and care

2019

دکتر طلیعه ظریفیان. زهرا بابایی-

عطیه اشتری-  دکتر عنایت بخشی

A look at the normal development of Pointing and Reaching Gestures in 12-16-Month-Old Farsi-Speaking Children: A Longitudinal Study

Iranian Journal of Child Neurology

 

2018

عطیه اشتری- زهرا بابایی-

دکتر طلیعه ظریفیان- دکتر عنایت بخشی

Study of deictic gesture in normally developing Persian- speaking children between 12 to 18 months old: A longitudinal study

koomesh

2017

دکتر طلیعه ظریفیان- نفیسه علیمرادی-

عطیه اشتری- دکتر اکبر بیگلریان

Development of reaching gesture and its communicative functions in 8-to 12-month-old normally developing children: A longitudinal study

journal of Mazandaran University of Medical Sciences

 

2016

دکتر طلیعه ظریفیان- مهدی جمالی-

عطیه اشتری- اکبر بیگلریان

The development a homophone nonword visual memory task and the determination of its validity and reliability in school age children

koomesh

2017

فاطمه ضیغمی- دکتر اکبر داروئی-

عطیه اشتری

Developing syllable blending task and the study of this skill in 3-5 years-Old Persian speaking children

مجله مطالعات ناتوانی

2015

دکتر سهیلا شهشهانی- دکتر روشنک وامقی-

دکتر فیروزه ساجدی- دکتر فرین سلیمانی-

دکتر فریبا یادگاری- عطیه اشتری

Production of A Protocol on EarlIntervention for Speech and Language Delays in Early Childhood: An Novice Experience in Iran

 

Archives of Rehabilitation

 

 

 

 

بنتالهدیعربی،لعیاغلامیتهرانی،عطیهاشتری

،سیامکطهماسبی،سیدهمریمفضائلی،مجتبیکلهر

طراحیبرنامهآموزشآگاهیواجیفارسیبرایکودکانمدرسهرووبررسیرواییمحتواییآن

مجلهاختلالاتارتباطیگفتاروزبان

1394

عطیه اشتری- دکتر طاهره سیما شیرازی

آزمایهتکرارناکلمه: تکلیفیبهمنظوربررسیپردازشواجیدرکودکاننارساخوان

فصلنامه آسیب شناسی گفتار و زبان

1392

عطیه اشتری- دکتر طاهره سیما شیرازی

آگاهی واجی: روند رشد و نقش آن در خواندن

فصلنامه آسیب شناسی گفتار و زبان

1392

عطیه اشتری- طاهره سیما شیرازی

مهارتهای آگاهی واجی و حافظه کوتاه مدت کلامی در کودکان عادی و نارسا خوان  پایه دوم ابتدایی شهر تهران

فصلنامه توانبخشی

 

1383

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ج-مقالات ارائه شده در همایش، سمینار

نويسنده(گان)

عنوان مقاله

عنوان همايش، كنفرانس و غيره

سال ارائه

عطیه اشتری- نفیشه علیمرادی-  دکتر طلیعه ظریفیان

بررسی رشد حرکات بیانگر در کودکان 8 تا 12 ماهه

شانزدهمین همایش گفتاردرمانی

1397

عطیه اشتری- زهرا بابائی- دکتر طلیعه ظریفیان

بررسی رشد حرکات بیانگر دراز کردن دست در کودکان 12 تا 18 ماهه

شانزدهمین همایش گفتاردرمانی

1397

عطیه اشتری- فاطمه ضیغمی- دکتر اکبر داروئی

ساخت آزمایه آگاهی هجایی در کودکان 3 تا 5 ساله

پانزدهمین همایش گفتاردرمانی

1396

عطیه اشتری

بررسی رشد حرکات بیانگر در کودکان

همایش گفتاردرمانی

1394

عطیه اشتری

نقش گفتاردرمانی در مداخلات زودهنگام درnicu

همایش پرستاری

1391

عطیه اشتری- هدی موزونی

مداخلات زودهنگام در اختلالات آگاهی واجشناختی کودکان پیش دبستانی

هشتمین همایش کشوری گفتاردرمانی اصفهان

1391

عطیه اشتری

بررسی، ارزیابی و درمان مهارت های حرکتی- دهانی و تغذی ای کودکان مبتلا به سندرم داون

 

همایش سالانه انجمن پزشکان کودکان ایران

 

1389

 

 

عطیه اشتری

بررسی و مقایسه مهارتهای پردازش واجی میان کودکان عادی و نارسا خوان پایه دوم ابتدایی

 

 

هشتمین همایش گفتاردرمانی

 

 

 

1385

عطیه اشتری- مامک جولایی

 

گزارش موردی از وضعیت پیشرفت گفتار و زبان یک کودک دچار افت شنوایی عمیق

 

 

هفتمین همایش گفتاردرمانی

 

 

 

1383

عطیه اشتری- مهدی دارویی

مقایسه مهارتهای خواندن کودکان فارسی زبان و ارمنی زبان پایه دوم ابتدایی

ششمین همایش گفتاردرمانی

1381

د-سخنراني در هم‌انديشي، بازآموزي و غيره (بدون ارائه مقاله)

عنوان سخنراني

عنوان هم‌انديشي، بازآموزي و غيره

محل برگزاري هم‌انديشي، بازآموزي و غيره

تاريخ سخنراني

رشد مهارت های بلع و تغذیه در نوزادان

کارگاه

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1397

نقش آسیب شناس گفتار و زبان در NICU

کنگره نوزادان

مرکز همایش های رازی

1397

کارگاه ژستهای ارتباطی و نقش آن در رشد گفتار و زبان

کنگره پیش دبستانی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1397

مدیریت درمان اختلالات ارتباطی کودکان دارای اتیسم با محوریت درمان تیمی

سمپوزیوم اختلالات طیف اتیسم

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1396

اصول آموزش بالینی در گفتاردرمانی

کارگاه آموزش بالینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1395

ارزیابی و درمان اختلالات بلع و تغذیه در کودکان

کارگاه اختلال بلع در کودکان

انجمن علمی البرز

1395

روش های آموزش بالینی در گفتاردرمانی

کارگاه آموزش بالینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1394

رشد حرکات بیانگر در کودکان- مرور سیستماتیک

چهاردهمین همایش گفتاردرمانی ایران

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1394

روشهای آموزش بالینی

کارگاه آموزش بالینی

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

1391

رشد حرکات بیانگر در کودکان

یازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

1391

نقش آسیب شناس گفتار و زبان در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

کنفرانس مداخلات زودهنگام توانبخشی در NICU

دانشگاه علوم پزشکی سمنان

4/12/90

درمان اختلالات بلع و تغذیه در بخش مراقبت  های ویژه نوزادان

مداخلات زودهنگام در NICU

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

18/8/89

ارزیابی و درمان اختلالات بلع و تغذیه در کودکان سندرم داون

سمینار آشنایی با سندرم داون

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

2/12/88

درمان اختلالات بلع و تغذیه در کودکان زیر 2 سال

مداخلات زودهنگام گفتاردرمانی و کاردرمانی در اختلالات بلع و تغذیه کودکان زیر 2 سال

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

11/8/88

ه- عضو کمیته علمی کنگره ها، همایش ها و سمینارها

1-      عضو کمیته علمی هفدهمین کنگره گفتاردرمانی

2-      عضو کمیته بالینی شانزدهمین کنگره گفتاردرمانی

3-      عضو کمیته بالینی پانزدهمین کنگره گفتاردرمانی

و- شرکت در برنامه بازنگری دروس وزارت بهداشت

ز- شرکت در دوره های بازآموزی

عنوان

تاریخ

نوع

درمان اختلالات زبان براساس نتایج ارزیابی نمونه گفتار (دوره پیش زبانی و زبانی)

1397

کارگاه

کارگاه ژستهای ارتباطی و نقش آن در رشد گفتار و زبان

1397

کارگاه

شانزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

1397

کنگره

آشنایی با رویکرد" کودک محور "وندایک برای ارزیابی و درمان کودکان چند معلولیتی(مقدماتی)

1396

کارگاه

طراحی برنامه درمانی براساس تحلیل نمونه گفتار ( مرحله اول : دوره پیش زبانی و شروع زبان اموزی)

1396

کارگاه

روند ارزیابی و رسم نیمرخ زبانی برای کودکان دارای اختلالات تکاملی زبان

1396

کارگاه

پانزدهمين همايش گفتاردرماني ايران

1396

همایش

اصول آموزش بالینی در گفتاردرمانی

1395

کارگاه

مداخله لیدکامب در درمان لکنت کودکان

1395

کارگاه

تحلیل ویژگیهای صرفی و نحوی جمله براساس روش امتیازدهی رشد جمله زبان فارسی

1395

کارگاه

آموزش عملی رویکرد درمان زبان محور (LOT) در بیماران زبان پریش

1395

کارگاه

روشهای ارتقاء کیفیت ارتباطی کودکان دارای سندرم داون

1395

کارگاه

تحلیل محتوای کیفی

1395

کارگاه

مطالعات کیفی: گراندد تئوری

1395

کارگاه

کارگاه کاربردهای آزمایشگاهی پژوهش در زبان شناسی شناختی

1395

کارگاه

روش های آموزش بالینی در گفتاردرمانی

1394

کارگاه

چهاردهمین همایش گفتاردرمانی ایران

1394

همایش

چهارمین سمپوزیوم خانواده و کودک کم شنوا

1394

 

اختلالات تكاملي

1393

کارگاه

سیزدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

1393

همایش

مرورنظام مند و تمرینات مبتنی بر شواهد

1392

کارگاه

سیزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران

1392

همایش

دوازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

1392

همایش

 7- تحقیقات اجرا شده و در دست اجرا

عنوان طرح

سازمان

نوع فعاليت در طرح

(مجري اصلي، مدير اجرايي، همكار، مشاور و غيره)

تهیه بسته مداخلات خانواده محور

وزارت بهداشت

همکار

تهیه پروتکل مداخله زودهنگام پیش زبانی

وزارت بهداشت

همکار

بررسی نقش ارزیابی آگاهی واجشناختی در تشخیص زودهنگام اختلال خواندن در بدو ورود به مدرسه

کمیته تحقیقات دانشجویی

استاد راهنمای طرح

مهر 1391

 

 

بررسی تاثیر روش  ABA (تحلیل رفتار کاربردی) بر روی کودکان با اختلال اتیسم

 

 

کمیته تحقیقات دانشجویی

استاد راهنمای طرح

شهریور 91

بررسی اثر بخشی بازی درمانی شناختی-رفتاری بر شدت علایم اختلال بیش فعالی / کمبود توجه در دانش آموزان پسر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی

کمیته تحقیقات دانشجویی

استاد راهنمای طرح

شهریور 91

بررسی تعامل کلامی بین مادر و کودک دارای لکنت و مقایسه آن با کودکان بدون لکنت

کمیته تحقیقات دانشجویی

استاد راهنمای طرح

شهریور 91

سنجش تاثیر بی حسی موضعی زبان بر اولین و دومین بسامد سازه ای واکه های زبان فارسی

 

کمیته تحقیقات دانشجویی

استاد راهنمای

اسفند ماه 1390

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

8- علایق پژوهشی

1- مداخلات زودهنگام در کودکان زیر 3 سال در معرض خطر اختلال زبان     

2- ارزیابی  و مداخله در اختلال بلع دوران کودکی

  3-  ارزیابی و مداخله  اختلالات رشدی خواندن و نوشتن

4- رشد طبیعی گفتار و زبان بخصوص رشد پیش زبانی

5- ارزیابی و مداخلات ارتباطی و زبانی در کودکان دارای اختلال طیف اتیسم

9- عضویت در انجمن ها و مجامع:

نام مجمع

شماره

سازمان نظام پزشکی

گ398

انجمن علمی گفتاردرمانی

890022

 

 

دسترسی سریع

اداره آموزش و تحصیلات تکمیلی
تقویم آموزشی
برنامه زمان بندی جلسات دفاع
کتابخانه دیجیتال
سامانه دانش آموختگان
کتابخانه مرکزی

آدرس : اوین، بلوار دانشجو ، انتهای خیابان کودکیار تلفن گروه: 22180160-021 

دانشگاه علوم بهزیستی...تماس با دانشگاهگروه های آموزشیمراکز پژوهشیمراکز درمانینقشه سایت دانشگاه

Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences