ردیف

عنوان پایان نامه

دانشجو

استاد راهنما

استاد مشاور

سال

1

شناسایی و مقایسه زیرساخت های عصبی آسیب دیده دربزرگسالان فارسی زبان دارای کنش پریشی دهانی̨ کلامی و آمیخته

فریبا یادگاری

دکترمجتبی عظیمیان

دکتر مهدی رهگذر

1390

2

معرفی روش درمان دستی صدا- معیار و بررسی تاثیر آن بر اختلالات پرکاری صوتی بزرگسالان

ابوالفضل صالحی

دکترفرزاد ایزدی دکتر لعیا غلامی تهرانی

دکتر مهدی رهگذر

1391

3

تدوین پروتکل فارسی ارزیابی گفتار روایتی در کودکان 6-5 ساله و استفاده از آن برای ارزیابیکودکان مبتلا به آسیب ویژه زبانی

زهرا سلیمانی

دکترشهین نعمت زاده

دکتر لعیا غلامی تهرانی

دکتر مهدی رهگذر

1391

4

بررسی وضعیت پردازش واجی̨ پردازش شنیداری مرکزی و حافظه فعال و سهم آن ها در مشکلاتخواندن دانش آموزان نارساخوان فارسی زبان

طاهره سیما شیرازی

دکتر لعیا غلامی تهرانی

دکترعبدالله موسوی

دکتر نیکتا حاتمی زاده دکتر مهدی رهگذر

1391

5

مقایسه ی شیوه های مختلف ارزیابی وضوح گفتار در کودکان کم شنوای 4 تا 7 ساله ی فارسی زبان

اکبر دارویی

دکتر لعیا غلامی تهرانی

دکترعباس پورشهباز

دکتر سعید حسن زاده و دکتر مهدی رهگذر

1392

6

تدوین پروتکل روش تلفیقی شناختی- گفتاری به زبان فارسی و تعیین اثربخشی آن در درمان افراد لکنتی بزرگسال

مرتضی فرازی

دکتر لعیا غلامی تهرانی

دکترآناهیتا خدابخشی کولایی

دکتر هاشم شمشادی و دکتر مهدی رهگذر

1392

7

مقایسه اثربخشی روش های شنیداری و شنیداری- بینایی بر اکتساب مهارت هایشنیداری̨ زبانی و گفتاریدر کودکان ناشنوای فارسی زبان کاشت حلزون شده: کارآزمایی بالینی تصادفی

محمد مجید اوریادی زنجانی

دکترسعید حسن زاده

دکترهاشم شمشادی

دکتر بهروز محمودی بختیاری و دکتر مهدی رهگذر و پروفسور سوزان پوردی

1392

8

ساخت نسخه فارسی مجموعه آزمون ارزیابی تشخیصی آوایی و واجی و تعیین ویژگی های روان سنجیآن در کودکان 3 تا 6 ساله

طلیعه ظریفیان

دکتریحیی مدرسی

دکترلعیاغلامی تهرانی

دکتر مهدی دستجردی کاظمی و دکتر مهیار صلواتی

1392

9

مهارت واژه یابی˛ حافظه کلامی و کنشهای حرکتی گفتار در بیماران سکته مغزی زبان پریش و ارتباط آن با سازماندهی زبان در مغز: به کارگیری تحریک مغناطیسی تراجمجمه ای و آزمون شنیداری دو سویه

زهراسادات قریشی

دکترمجتبی عظیمیان

دکترجوادعلاقبند راد

دکتر آناهیتا خرمی بنارکی- دکتر سید مجید رفیعی و دکتر مهیار صلواتی

1393

10

افزایش وضوح واحدهای زنجیری گفتار در ناشنوایان بزرگسال فارسی زبان با استفاده از روش تصریحی

یونس

امیری شوکی

دکترعبدالله موسوی

دکترمهدی رهگذر

-

1393

11

ساخت و اعتباریابی آزمایه های ارزیابی گفتمان فارسی

زهرا

قیومی انارکی

دکترفریبا یادگاری دکتربهروز محمودی بختیاری

دکتر اسماعیل فخاریان و دکتر مریم رسولی و دکتر مهدی رهگذر

1393

12

بررسی ماهیت و ویژگی های الکتروفیزیولوژیک فرایندهای مستیابی واژگانی در بیماران زبان پریش روان و ناروان

لیلا قسیسین

دکترفریبا یادگاری دکترمحمدعلی نظری

دکتر مهدی رهگذر

1393

13

ساخت و استانداردسازی آزمون درک نحو در کودکان 4 تا 6 ساله فارسی زبان

ریحانه محمدی

دکتریحیی مدرسی

دکترسیدمجید رفیعی

دکتر اصغرمینایی دکترمهدی دستجردی کاظمی و دکترطاهره سیماشیرازی

1393

14

طراحی و اعتبار یابی آزمون تصویری بیان دستور زبان فارسی برای کودکان 4 تا 6 ساله

فاطمه

حارث آبادی

دکترطاه‍ره‌س‍ی‍م‍ا ش‍ی‍رازی‌

دکترع‍ب‍اس‌ ع‍ب‍ادی

م‍ه‍دی‌ دس‍ت‍ج‍ردی‌ ک‍اظم‍ی‌

1394

15

طراحی و ارزیابی مدل چند عاملی شاخص شدت دیسفونی در جمعیت فارسی زبان

مهشید

آقا جان زاده

دکتر اکبر دارویی دکتر پیمان دبیر مقدم

ابوالفضل صالحی

1394

16

معرفی و آزمون مدلی برای تبیین اختلال بلع براساس جایگاه آسیب مغز و وضعیت شناختی در بیمارانمبتلا به سکته مغزی

شیوا ابراهیمیان دهاقانی

دکتر فریبا یادگاری و دکتر علی عسگری

دکتر  احمد چیت ساز

دکتر مهدی کرمی

1395

17

اعتبار یابی مدل چند سازه ای یکپارچه ی لکنت (مدل کالمز) در کودکان 7 تا 14ساله ی فارسی زبان دارای لکنت

یاسمن جلیلیان

دکتر فریبا یادگاری و دکتر عباس عبادی

دکتر ابراهیم حاجی زاده پروفسور چارلز هیلی

1395

18

بررسی نقایص کارکردهای اجرایی و اثربخشی توان بخشی شناختی توجه بر بهبود نقایص درک شنیداریدر افراد با زبان پریشی ناروان

شیوا جوادی پور

دکتر فریبا یادگاری و دکتر وحید نجاتی

دکتر فرزانه صفوی منش دکتر هاشم فرهنگ دوست

1396

19

م‍ق‍ای‍س‍ه‌ ت‍أث‍ی‍ر ت‍ح‍ری‍ک‌ ج‍ری‍ان‌ ال‍ک‍ت‍ری‍ک‍ی‌ م‍س‍ت‍ق‍ی‍م‌ از روی‌ ج‍م‍ج‍م‍ه‌(SCDt) روی‌ ش‍ک‍ن‍ج‌ ت‍ح‍ت‍ان‍ی‌ ف‍رون‍ت‍ال‌(GFI) و ش‍ک‍ن‍ج‌ ف‍وق‍ان‍ی‌ ت‍م‍پ‍ورال‌(GTS) راس‍ت‌ و چ‍پ‌ ب‍ر ص‍ح‍ت‌ و س‍رع‍ت‌ ن‍ام‍ی‍دن‌ ت‍ص‍وی‍ر ب‍ی‍م‍اران‌ف‍ارس‍ی‌زب‍ان‌م‍ب‍ت‍لا ب‍ه‌ زب‍ان‌پ‍ری‍ش‍ی‌ ن‍اش‍ی‌ از س‍ک‍ت‍ م‍غ‍زی‌

بهاره رضایی

دکترفریبا یادگاری

اناه‍ی‍ت‍ا خ‍رم‍ی‌ ب‍ن‍ارک‍ی‌ م‍ه‍ردخ‍ت‌ م‍زده‌

1397

20

فرآیندهای دستیابی واژگانی و فاکتورهای موثر بر آنها در کودکان 7-9 ساله با و بدون اختلال ویژه زبان

فاطمه حسناتی

دکتر رضا نیلی پور و دکتر زهرا سادات قریشی

دکتر عباس پور شهباز

دکتر محمد مومنیان

1397

21

ساخت و اعتبارسنجی مقیاس ارزیابی لمسی در بیماران مبتلا به دیسفونی ناشی از تنش عضلانی

نرگس جعفری

دکتر ابوالفضل صالحی و دکتر فرزاد ایزدی

دکتر سعید طالبیان مقدم دکتر پیمان دبیر مقدم

1397

22

انطباق و تعیین مختصه های روان سنجی مقیاس های رشدی زبان رینل برای کودکان 7-2 سال فارسی زبان

فاطمه شیبانی

دکتر رضا نیلی پور و دکتر زهرا سادات قریشی

دکتر عباس پور شهباز

1397

23

بررسی دوسویه ویژگی های تعاملی مادر- کودک و تغییرات آن در طی شش ماه و ارتباط این ویژگی ها با رشد اولیه زبانی در کودکان دارای رشد عادی و اختلالات طیف اتیسم شهر تهران

عطیه اشتری

دکتر فریبا یادگاری و دکتر سید علی صمدی

دکتر غلامرضا قائد امینی هارونی پروفسور  لیندا واتسون

1397

24

اعتبار سنجی بسته تشخیص آسیب زبانی در کودکان دوزبانه ترک- فارس 5 تا 7 ساله

گلاویژ کریمی جوان

دکتراکبر داروئی دکترعباس عبادی

دکتر فریبا یادگاری

دکتر مهدی دستجردی کاظمی

1398

25

بررسی رابطه برهم نگاشت سریع واژگان با رشد زبان در نوپایان دیر گفتار و طبیعی 30 و 36 ماهه فارسی زبان

مژگان اسدی

دکترطلیعه ظریفیان دکترمهدی دستجردی

دکترطلیعه ظریفیان دکترمهدی دستجردی

1398

26

بررسی تأثیر رویکرد درمانی واج -شناختی بر خطاهای تولید جبرانی در کودکان دارای شکاف کام با استفاده از ارزیابی اولتراسونیک و ادراکی

کوثر باغبان

دکتر طلیعه ظریفیان دکتر فاطمه درخشنده

دکتر طلیعه ظریفیان

دکتر فاطمه درخشنده

1399

27

بررسی اثر بخشی درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن بر عملکرد بلع بیماران دارای مالتیپل اسکلروزیس

زهرا صادقی

دکتر زهرا سادات قریشی

دکترپروانه محمدخانی

دکتر زهرا سادات قریشی دکتر پروانه محمدخانی

1399

28

میزان دسترسی شناختی دررمزگزاری معنایی اسم و فعل در بزرگسالان فارسی زبان دارای لکنت درمقایسه با همتایان سنی بدون لکنت

تبسم عظیمی

دکتر زهرا السادات قریشی

دکتر رضا نیلی پور

دکتر مرتضی فرازی

1399

29

شان بر واکنش پذیری، تنظیم هیجانی و ناروانی‌های گفتاری در کودکان 4 تا 6 ساله با لکنت

گلنوش گل محمدی

دکتر طلیعه ظریفیان

دکتر سعید قبری

دکتر عنایت الله بخشی

1399

30

بررسی توانایی یادگیری ضمنی سریع کلمه و ارتباط آن با توانایی حافظه واجی و آگاهی واجی در کودکان پیش دبستانی با و بدون لکنت

فرهاد سخایی

دکتراکبر دارویی

دکتر مهدی دستجردی کاظمی

پروفسور جولی اندرسون

عنایت الله بخشی

1399

31

بررسی کارکردهای اجرایی در کودکان پیش دبستانی دارای اختلال صداهای گفتار و مقایسه با همتایان طبیعی

محمد رضا افشار

 

دکتر طللیعه ظریفیان

دکتر آناهیتا خرمی بنارکی

دکتر مهدی نوروزی

1400

32

تحول کاربردشناسی زبان در کودکان فارسی زبان 18 تا 47 ماهه

محبوبه نخشب

 

دکتر فریبا یادگاری

دکتر علی عسگری

دکتر دنیلا انیل

1400

33

بررسی حافظه اخباری و حافظه روندی در در حوزه های کلامی و حرکتی در کودکان دارای اختلال تکاملی زبان 7 تا 9 ساله و مقایسه با همتایان طبیعی

مریم ملکیان

دکتر طللیعه ظریفیان

دکتر یلدا کاظمی

-

1401

34

تدوین و استانداردسازی شیوه نامه ی صوت درمانی و بررسی اثربخشی آن بر عملکرد صوتی، خودارزیابی عملکرد صوتی و کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان اولیه ی حنجره پس از جراحی لیزری

آرزو حسنوند

دکتراکبر دارویی

دکتر سمیرا آقا دوست

دکتر پیمان دبیر مقدم

آقای دکتر عنایت اله بخشی

1401

35

تبیین فرآیند درمان از راه دور لکنت برای کودکان پیش دبستانی : طراحی مدل

محمد حسین روحانی

دکتراکبر دارویی

دکتر عباس عبادی

___________

1402

36

تدوین پروتکل "درمان بلع دهانی-حلقی با مشاهدۀ عمل (AO)" و بررسی اثربخشی آن بر بلع و تغذیۀ کودکان فلج مغزی اسپاستیک ۱۲-۳ ساله

مریم مخلصین

دکتر زهرا سادات قریشی

دکتر فریبا یادگاری

دکتر عباس عبادی

دکتر مهدی نوروزی

1402

37

طراحی و بررسی ویژگی های روانسنجی آزمون درک دستور زبان ترکی آذری برای کودکان ۶-۴ ساله

فاطمه فکار قراملکی

دکتراکبر دارویی

دکتر طلیعه ظریفیان

دکتر حوریه احدی

دکتر عباس عبادی

1402

38

تدوین پروتکل آموزش محیط ارتقاء یافته با تاکید واجی­، والد محور و از راه دور و بررسی اثر­بخشی آن در راستای تکامل گفتار­ و زبان نوپایان فارسی­زبان دارای شکاف کام با یا بدون­ شکاف لب

 

ندا طهماسبی

 

دکتر طلیعه  ظریفیان

 

دکتر عطیه اشتری

دکتر مهرداد معمار زاده

 

دکتر اکبر بیگلریان

1403

 

 
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: