فهرست پایان نامه های کارشناسی ارشد 



 

 

 

 

ردیف

عنوان پایان نامه

محقق/ مترجم

استاد راهنما

سال

1

بررسی ویژگیهای تولید کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر دوره آمادگی و اول ابتدایی مدارس استثنایی شهر تهران

محمد رضا جمالان

دکتر فرزان فیروزی

1374

2

رابطه آگاهی واجی و سطح خواندن دانش آموزان عادی فارسی زبان پایه اول ابتدایی در تهران

سیما شیرازی

دکتر یحیی مدرسی

1375

3

بررسی تطبیقی پردازش تضاد معنایی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی

بیژن شفیعی

دکتر نعمت زاده

1375

4

بررسی و مقایسه عناصر واژگانی دانش آموزان کلاس اول راهنمایی مدارس تیزهوشان و عادی شهر بندرعباس

منصور آرامی

دکتر نعمت زاده

1375

5

بررسی کیفیت رفتارهای ارتباطی کودکان اتیستیک 4-12 ساله

محمد عتیقه چی

دکتر حمید سپهر

1376

6

مقایسه مطابقت فعل در گفتار کودکان لکنتی و غیر لکنتی 4 تا 5 ساله شهر تهران

رویا شفیعی

دکتر نعمت زاده

1377

7

مقایسه درک و بیان صفات ساده, تفصیلی و عالی در پسران سندرم داون و پسران دارای نارسایی ذهنی غیر سندرم داون مدارس استثنایی شهر تهران در سال 1377

زهرا افتخاری

دکتر نیک چهره محسنی

1377

8

بررسی میزان عملکرد سازوکار کامی- حلقی در هنگام آواسازی افراد طبیعی 10-7 و 23-20 ساله شهر مشهد

اکبر دارویی

دکتر هروآبادی

1377

9

بررسی میزان حرکت زبان به جلو در دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی طبعیی و مبتلا به اختلال تولید شهر یزد

حسن اسماعیلی باجگانی

دکتر هروآبادی

1378

10

بررسی دیاروکوکنتیک در کودکان کلاس اول مبتلا به اختلال تولیدی در مدارس منطقه 8 آموزش و پرورش تهران

حسین پارچه باف کاشانی

دکتر محمد کمالی

1378

11

بررسی نقش شاخصهای استدلالی در عملکرد حل مسائل کلامی ریاضی در کودکان پایه سوم ابتدایی مدارس شهر اصفهان

یلدا کاظمی نجف آبادی

دکتر حبیب ا…قاسم زاده

1379

12

بررسی برخی ویژگیهای تنفسی, آواپردازی, دهانی و تولیدی کودکان فلج مغزی اسپاستیک 5-3 سال شهر تهران

پریناز ملک نیا

دکتر هاشم شمشادی

1378

13

بررسی و مقایسه شاخصهای نحوی و واژگانی در کودکان 3, 4 و 5 ساله فارسی زبان

افسانه عرشی

 

1374

14

تاثیر توانبخشی شنیداری- کلامی بر صوت کودکان ناشنوای مادرزادی کاشت حلزون زیر 12 سال استان خراسان

حمید طیرانی نیک نژاد

دکتر محمد مهدی قاسمی

1378

15

بررسی آگاهی واج شناختی و تاثیر آموزش خواندن بر آن در کودکان 5/5 و 5/6 ساله

زهرا سلیمانی

دکتر یحیی مدرسی

1379

16

بررسی مقایسه ای نتایج زبان درمانی به روش "مدل سازی" و روش "آموزش مستقیم" در رشد درک واژگان کودکان دچار نشانگان داون آموزش پذیر 6-3 ساله شهر تهران

جاوید پیمانی

 

1379

17

تعیین توانائی در ادراک فضاشناختی دهانی در کودکان طبیعی 5-3 ساله مهدکودک های شهر تهران 1379

هاشم فرهنگدوست

دکتر حسین

کریمی

1379

18

تعیین میزان بکارگیری ساخت و ساختمان فعل و مقایسه آنها با هم در کودکان طبیعی 5/4-2 ساله شهر همدان

فاطمه کسبی

دکتر رضا نیلی پور

1380

19

تعیین توانایی در ادراک فضا شناختی دهانی در دانش أموزان پسر سندرم داون 5-3 ساله عقلی تحت أموزش استثنایی

محمد مجید اوریادی زنجانی

دکتر هاشم شمشادی

1380

20

بررسی مقایسه ای رشد درک نحو در کودکان طبیعی و کودکان سندرم داون 4 و 5 ساله عقلی

نرگس کاریزنویی

دکتر شهلا رقیب دوست

1380

21

بررسی مقایسه ای عملکرد مخچه و قشر خاکستری مغز در افراد عادی و لکنتی مذکر 25-17 ساله

سید شجاع الدین هاشمی

دکتر داریوش نسبی تهرانی

1380

22

مقایسه زمان أغاز صدا (VOT)  در افراد شنوا با افراد کم شنوای عمیق و شدید 19-17 ساله شهر تهران

نوید مسعودی

دکتر هروآبادی

1381

23

ررسی مقایسه ای کاربرد برخی عناصر دستوری در گفتار و نوشتار دانش أموزان کم شنوای شدید و دانش أموزان شنوای مدارس راهنمایی شهر همدان

زینت بهنام

دکتر شهین نعمت زاده

1381

24

بررسی مقایسه ای عملکرد حافظه کلامی, غیر کلامی, درنگیده و سطح کلی حافظه در بیماران MS  و افراد طبیعی

محبوبه پارسائیان

دکترعبدالرحمن نجل رحیم

1381

25

مقایسه برخی توانش های کاربردی زبان در دانش أموزان کم شنوای دوره متوسطه تحصیلی مدارس باغچه بان با دانش أموزان شنوای هم منطقه با أنها در شهر تهران

أذر مهری

دکتر  نیلی پور

1381

26

بررسی و مقایسه تاثیر روش درمانی تلفیقی (تحریک, تقلید, چند حسی, قصه گویی) و روشهای رایج بر سطح واژگان بیانی در کودکان عقب مانده ذهنی أموزش پذیر 3 تا 5 ساله عقلی شهرهای بهشهر و ساری

قاسمعلی اسحاقی گرجی

دکتر هروآبادی

1381

27

بررسی میزان همبستگی بین زبان دریافتی و زبان بیانی کودکان سندرم داون با سن عقلی 5-4 سال

شیوا ابراهیمیان

دکتر نیلی پور

1381

28

بررسی کاربرد تکواژ دستوری در گفتار کودکان فارسی زبان مبتلا به آسیب ویژه زبان

سید مجید رفیعی

دکتر نیلی پور

1381

29

بررسی اثرات ایجاد تاخیر در پسنورد شنیداری بر میزان روانی گفتار افراد لکنتی 20-30 ساله تهران

امیر حسین آل داوود

دکتر نیلی پور

1382

30

بررسی تاثیر نواختن فلوت بر کیفیت تنفسی و أواسازی کودکان فلج اسپاستیک 15-7 ساله شهرستان ساری

مهناز حسن پور

دکتر عشایری

1382

31

بررسی مقایسه ای برخی ویژگی های تنفسی, دهانی و تولیدی کودکان فلج مغزی اسپاستیک و کودکان طبیعی 10-5 سال

فاطمه شیبانی

دکتر شمشادی

1382

32

علامت شناسی و طبقه بندی کودکان نارساخوان رشدی فارسی زبان

مجید سلطانی

دکتر نیلی پور

1382

33

بررسی تاثیر زمان شروع گفتاردرمانی بر میزان بهبودی بیماران زبان پریش ناروان

جلال بختیاری

دکتر نیلی پور

1382

34

بررسی تفاوت نیمرخ های زبان بیانی از دیدگاه پیمانه ای در کودکان 5 ساله عقلی سندرم داون و کودکان طبیعی

فاطمه رضوانی جونقانی

دکتر نیلی پور

1382

35

بررسی اثر افزایش پیچیدگی نحوی و طول گفته بر روانی گفتار کودکان لکنتی و طبیعی 12-6 ساله شهر تهران

مهرنوش کلاشی

دکتر نیلی پور

1383

36

بررسی و مقایسه تاثیر راهنمایی معنایی  و واجی در فرایند واژه یابی بیماران زبان پریش روان و ناروان

حمیده تمنادار

دکتر نیلی پور

1383

37

بررسی میزان تاثیر شیوه های صدادرمانی در بهبود وضعیت صدای خوانندگان پاپ

ابوالفضل صالحی

دکتر شجری

1383

38

بررسی و مقایسه تولید همخوانها در گفتار کودکان کاشت حلزون شده زیر 13 سال استان اصفهان

فرشته شمسیان

دکتر نیلی پور

1383

39

بررسی مقایسه ای برخی ویژگی های زبانی در بیماران مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط و سالمندان طبیعی

علی خدام

فریبا یادگاری

1383

40

بررسی و مقایسه مهارتهای پردازش واجی در کودکان عادی و نارساخوان پایه دوم ابتدایی شهر تهران

عطیه اشتری

طاهره سیما شیرازی

1383

41

بررسی اثر افزایش پیچیدگی نحوی و طول گفته بر روانی گفتار افراد لکنتی و طبیعی 25-20 ساله شهر شیراز

مریم وهاب

دکتر نیلی پور

1384

42

بررسی ویژگی های زبانی کودکان 6 و 9 ساله شهرستان بم پس از زلزله

حمید کریمی

دکتر عشایری و دکتر نیلی پور

1384

43

بررسی اختلالات زبانی در بیماران دارای ضایعات کانونی تالاموس چپ و راست

زهراسادات قریشی

دکتر شهزادی و دکتر نیلی پور

1384

44

بررسی عملکرد حافظه آشکار و حافظه ضمنی در افراد مبتلا به لکنت 34-17 ساله و مقایسه آن با افراد عادی

گلا.ویژ کریمی جوان

دکتر عشایری و دکتر نیلی پور

1385

45

بررسی و مقایسه رشد برخی ویژگی های صرفی و نحوی براساس مقیاس Larsp در کودکان عادی 5/2-5/1 ساله فارسی زبان مهدکودکهای تهران

مریم غلمانی پور

خانم شیرازی

1385

46

مقایسه حافظه کوتاه مدت کلامی در کودکان عقب مانده ذهنی سندرم داون و غیر سندرم داون با کودکان عادی بر اساس مدل حافظه فعال بدلی

سعید برات زاده

خانم یادگاری

1385

47

بررسی تاثیر روانساز واجی بر سرعت نامیدن تصاویر در کودکان لکنتی و سالم 8-4 ساله

علی جهان

دکتر نیلی پور

1385

48

مقایسه ارتباط بین اشاره و گفتار در افراد مبتلا به لکنت با افراد طبیعی بزرگسال

علی باریک رو

دکتر رضایی

1386

49

شاخصهای تنفس گفتاری در مجروحین شیمیایی ناشی از گاز خردل و افراد عادی

فاطمه حیدری

دکتر شمشادی

1386

50

مقایسه درک ترکیبات استعاری در دانش آموزان آسیب دیده شنوایی شدید تلفیقی و غیر تلفیقی دوره راهنمایی با دانش آموزان شنوای هم پایه آنها در شهر تهران

ریحانه محمدی

خانم شیرازی

1386

51

مقایسه تاثیر آموزش خواندن و آموزش سنتی بر بهره زبان درکی و بیانی کودکان سندرم داون 4 تا 10 سال با بهره هوشی 60-20

مهدی دهقان

خانم یادگاری

1386

52

ارزیابی و مقایسه تولید واکه های ساده فارسی بین کودکان زیر و بالای دو سال کاشت حلزون شده

پیمان زمانی

دکتر دانشمندان

1386

53

مقایسه تاریخچه دو زبانگی و دانش زبانی دانش آموزان دو زبانه ی مبتلا به لکنت و سالم پایه های چهارم و پنجم مقطع ابتدایی شهر جوانرود

هیوا محمدی

دکتر نیلی پور

1386

54

ارتباط جایگاه ضایعه مغزی با نوع زبان پریشی در بیماران فارسی زبان تک زبانه مبتلا به سکته مغزی

حسین رضایی

دکتر نیلی پور

1387

55

ارزیابی حافظه فعال و ارتباط آن با توانمندی درک جمله در بیماران آلزایمر و سالمندان سالم فارسی زبان

راضیه عالمی

خانم یادگاری

1387

56

مقایسه توانایی های کاربرد شناختی کودکان فارسی زبان کم شنوای شدید 4 تا 6 ساله با همسالان شنوا در تهران و کرج

نجوا موسوی

خانم شیرازی

1387

57

مقایسه تاثیر نظام ارتباطی مبادله تصویری و گفتاردرمانی بر رشد ارتباط کودکان درخودمانده 8-4 سال یکی از مراکز توان بخشی تهران

زهرا پوراسمعیلی گسکره

خانم یادگاری

1388

58

مقایسه تاثیر پیچیدگی رمزگذاری واجی بر روانی گفتار بین کودکان عادی و لکنتی 9-6 سال شهر تهران

سارا رمضانی

دکتر نیلی پور

1388

59

بررسی فرایندهای واجی در نمونه گفتار کودکان 6-2 ساله فارسی زبان شهر تهران

زینب دمیرچی

خانم جلیله وند

1388

60

مقایسه مهارت تعریف واژه کودکان فارسی زبان دبستانی مبتلا به اختلال ویژه زبان با همتایان سنی طبیعی

مهری محمدی

دکتر نیلی پور

1388

61

بررسی و مقایسه ویژگی های خواندن دانش آموزان شنوا و کم شنوای شدید پایه پنجم ابتدایی شهر تهران

محمد رضایی

دکتر تهرانی

1388

62

بررسی و مقایسه مهارتهای پردازش واجی در کودکان 6 ساله نابینا و بینای استان تهران

مریم السادات مومن واقفی

دکتر تهرانی

1388

63

تاثیر آموزش اشاره بر مهارتهای گفتار و زبان بیماران مبتلا به اختلالات طیف اتیسم 3 تا 6 سال

جعفر معصومی رنگده

دکتر رفیعی

1389

64

بررسی مقایسه ای حافظه فعال در کودکان لکنتی و عادی سنین 8 تا 11 سال

اشرف حسین علیزاده

دکتر رفیعی

1389

65

بررسی برخی مهارت های زبانی کودکان مبتلا به اختلال تولید با منشاء غیر عضوی و مقایسه آن با کودکان عادی 5 و 6 ساله

نازنین میثمی

خانم طاهره سیما شیرازی

1389

66

بررسی شدت کنش پریشی دهانی و کلامی و میزان همبستگی آنها در بیماران مبتلا به سکته مغزی نیمکره چپ

مریم فرشاد تقی دیزج

خانم فریبا یادگاری

1389

67

تاثیر روش صدادرمانی تشدیدی بر عملکرد صوتی بیماران 20-40 ساله مبتلا به دیسفونی ناشی از تنش عضلانی

مهسا مقدم

دکتر لعیا تهرانی

1388

68

تاثیر آموزش اشاره بر مهارتهای گفتار و زبان بیماران مبتلا به اختلالات  طیف اتیسم 3 تا 6 سال

جعفر معصومی

دکتر سید مجید رفیعی

1389

69

طراحی برنامه درمانی مهارت های کاربردشناسی حفظ مکالمه برای کودکان آسیب دیده شنوایی متوسط تا شدید

سوسن صالحی

دکتر سیما شیرازی

1389

70

بررسی تاثیر آموزش تمرینات ذهن خوانی بر مهارت های کاربردشناسی زبان کودکان اوتیستیک

شیدا باوندی

دکتر رضا نیلی پور و دکتر سید مجید رفیعی

1389

71

بررسی تاثیر برنامه تحریکات دهانی بکمن بر زمان دستیابی به تغذیه دهانی مستقل نوزادان نارس بستری در واحد مراقبت های ویژه نوزادان

شریفه یونسیان

فریبا یادگاری

1389

72

تعیین اثربخشی روش درمانی لیدکامب در مداخله زودهنگام لکنت کودکان 3 تا 6 سال ایرانی فارسی زبان

فرحناز ابراهیمی

دکتر لعیا تهرانی و دکتر سید جلال یونسی

1390

73

مقایسه تاثیر برنامه مکیدن غیر تغذیه ای با برنامه تحریک دهانی بکمن˛ بر زمان دستیابی به تغذیه دهانی مستقل نوزادان نارس 32-26 هفته جنینی بستری در واحد مراقبت های ویژه نوزادان

فائزه اسدالله پور

دکتر فریبا یادگاری و دکتر فرین سلیمانی

1391

74

مقایسه تاثیر روش های مداخله آوایی مداخله کل خوانی و مداخله تلفیقی بر دقت و سرعت خواندن دانش آموزان دارای مشکلات خواندن پایه دوم دبستان

نرجس نیکوکار

خانم شیرازی

1391

75

مقایسه تاثیر روشSFA و PACE بر توانایی نامیدن بیماران زبان پریش ناروان

مژگان اسدی

دکتر یادگاری

1391

76

بررسی تاثیر بازگویی داستان بر بهبود شاخص های زبانی میانگین طول گفته̨ سرعت گفتار و غنای واژگانی در کودکان دارای سندرم داون 7-6 ساله عقلی

سعیده حسین زاده اشرفی

دکتر طاهره سیما شیرازی

1391

77

بررسی اثر آموزش ناکلمه بر برخی شاخصهای زبانی در گروه کودکان با آسیب زبانی ویژه

زهرا یزدانی

دکتر طاهره سیما شیرازی

1391

78

مقایسه ی تاثیر مداخله ی درمانی مبتنی بر آموزش تولید با آموزش حرکات دهانی غیرگفتاری بر بهبود گفتار کودکان 4 تا 6 ساله ی مبتلا به اختلال واجی

مونا مواسات

دکتر یادگاری

1391

79

مقایسه تاثیر تمرینات تئوری ذهن و داستان گویی بر درک افعال ذهنی در کودکان سخت شنوای 5 تا 7 ساله شهر کرمان

زهرا حاج غلامرضایی گلوسالار

دکتر سید مجید رفیعی

1391

80

طراحی آزمون کیفیت بازنمایی واجی و بررسی روایی و اعتبار آن در کودکان 5/4 تا 5/6 سال

گلنوش گلمحمدی

خانم طلیعه ظریفیان و دکتر   عباس پورشهباز

1392

81

تاثیر روش درمانی پاسخ محور بر مهارت های ارتباطی کودکان درخودمانده 11-6 ساله شهر همدان

فرشته محمد ظاهری

دکتر سید مجید رفیعی

1392

82

بررسی مهارت تعریف واژه در کودکان 5/4 – 5/7 ساله فارسی زبان

مریم ملکیان

دکتر شیرازی و دکتر ظریفیان

1392

83

انطباق پرسشنامه تجدیدنظرشده برقراری ارتباط با زبان فارسی و تعیین روایی و اعتبار آن در کودکان 7 تا 9 ساله شهر تهران

فریبا محمودی

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر طاهره سیما شیرازی

1393

84

ساخت برنامه درمانی آموزش کل خوانی و بررسی تاثیر آن بر واژگان بیانی کودکان مبتلا به سندرم داون 2-3 ساله عقلی

فریده دهقانی

دکتر فریبا یادگاری

1393

85

طراحی برنامه ی آموزش آگاهی واج شناختی و بررسی تاثیر آن بر بهبود مهارتهای آگاهی واج شناختی کودکان دارای سندرم داون

زینب محسنی

دکتر شیرازی

1393

86

بررسی روش های ارزیابی صرف زمان فعل در کودکان 3 و 4 ساله شهر رشت و تعیین بهترین روش

زینب خوشحال

دکتر شیرازی

1393

87

مقایسه تاثیر دو روش درمان نامیدن بدون خطا و تسهیل سازی حرکات بیانگر بر بازیابی کلمه در بیماران زبان پریش

عاطفه یوسفی

دکتر یادگاری

1393

88

تدوین آزمون حذف واج آغازی میانی و پایانی کلمه و تعیین روایی و اعتبار آن در کودکان فارسی زبان پایه اول تا سوم دبستان

مرضیه جلالیان چالشتری

دکتر سیما شیرازی و دکتر طلیعه ظریفیان

1393

89

انطباق مقیاسهای ارتباط اجتماعی اولیه با زبان فارسی و تعیین روایی و اعتبار آن در کودکان 30-8 ماهه

عطیه قزوینی

دکتر سید مجید رفیعی

1393

90

تحلیل آکوستیک واکه ها در گفتار روان و ناروان بزرگسالان دارای لکنت

محسن گلریز

دکتر ابوالفضل صالحی

1393

91

انطباق آزمون تکرار هجا و تعیین روایی و اعتبار آن در کودکان 4 تا 6 ساله فارسی زبان

الهه سادات محروقی

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر طاهره سیما شیرازی

1393

92

طراحی برنامه درمان نوای گفتار و بررسی تاثیر آن بر وضوح گفتار بیماران مبتلا به پارکینسون

سکینه چراغی

دکتر اکبر دارویی و دکتر فرهاد ترابی نژاد

1393

93

بررسی تاثیر روش درمانی افزایش تدریجی طول و پیچیدگی گفتار(GILCU) بر کاهش ناروانی گفتار کودکان دبستانی 11-6 سال مبتلا به لکنت

معصومه باسی

دکتر مرتضی فرازی

1393

94

بررسی مهارت تعریف واژه در دانش آموزان 12-7 ساله ی فارسی زبان

شیما مطلوبی

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر طاهره سیما شیرازی

1394

95

بررسی روند رشد غان و غون در کودکان طبیعی 6 تا 12 ماهه فارسی زبان

مینا فتوحی

دکتر فریبا یادگاری

1394

96

بررسی رابطه ی بین شدت لکنت با تجربه فرد از لکنت و نگرش ارتباطی در افراد بزرگسال دچار لکنت فارسی زبان

سید صادق رحیمی قراقیه

دکتر مرتضی فرازی

1394

97

بررسی روایی و اعتبار آزمون نگرش ارتباطی بزرگسالان دارای لکنت و غیر لکنتی (بیگ کت)

وحید ولی نژاد

دکتر فریبا یادگاری

1394

98

بررسی رشد ضمایر ملکی متصل در کودکان طبیعی 5/2 تا 4 ساله ی فارسی زبان

شعله شریفی پور

دکتر طلیعه ظریفیان

1394

99

مقایسه درک نحوی بین بیماران مبتلا به پارکینسون و افراد سالم

احسان حسامی پیله رود

دکتر مرتضی فرازی

1394

100

بررسی رشد آگاهی از هجا در کودکان 5-3 ساله ی فارسی زبان

فاطمه ضیغمی

دکتر اکبر دارویی و خانم عطیه اشتری

1394

101

سنجش عملکرد اجرایی در کودکان فارسی زبان 5 تا 8 ساله با آسیب ویژه زبانی و ارتباط آن با نقایص زبانی

هدا موزونی

دکتر رضا نیلی پور و دکتر زهرا سادات قریشی

1394

102

بررسی فهرست واژگان بیانی کودکان 18 تا 24 ماهه در زبان کردی سورانی

سروه زارعی

دکتر طلیعه ظریفیان

1394

103

بررسی اثربخشی مداخله واژگان پایه بر وضوح گفتار کودکان با سندرم داون آموزش پذیر 11-7 ساله فارسی زبان

فاطمه فاریابی

دکتر طلیعه ظریفیان

1394

104

بررسی عملکرد روانی گفتار در سالمندان هنجار فارسی زبان

وحیده محمدی ثابت

دکترفریبا  یادگاری و دکتر مهشید  فروغان

1395

105

بررسی سن اکتساب همخوان ها در کودکان 3 تا 5 ساله ی شهرستان بوکان

شهلا فاطمی سیادر

دکتر طلیعه ظریفیان

1395

106

ساخت بسته ی تصویری جفت های کمینه برای کودکان 5 تا 5/6 ساله و تعیین روایی آن

حنانه اردلان

دکتر طلیعه ظریفیان

1395

107

بررسی واژگان درکی و بیانی کودکان 8 تا 16 ماهه ی فارسی زبان دارای شکاف کام و لب و مقایسه ی آن با همتایان طبیعی

لیلا صداقتی

دکتر اکبر دارویی

1395

108

بررسی ساختارهای زبانی کودکان کاشت حلزون شده 8 تا 13 سال و مقایسه آن با کودکان طبیعی

سیده زهرا مرتضوی

دکتر اکبر دارویی

1395

109

طراحی آزمایه درک ضرب المثل در بزرگسالان فارسی زبان و بررسی ویژگی های روان سنجی آن

ستاره جمالی نیا

دکتر اکبر دارویی

1395

110

بررسی مهارت های واجی در کودکان دو زبانه ی 5-3 سال شهر اهواز

وفا دلفی

دکتر طلیعه ظریفیان

1395

111

طراحی آزمایه حافظه فعال شنیداری و بررسی روایی و پایایی آن در کودکان 14-9 ساله فارسی زبان

پریا پرهیزکار شهری

دکتر مرتضی فرازی

1395

112

تعیین مشخصه های آکوستیک صدای خوانندگان آواز سنتی ایرانیNo

مهدی تهمتن

دکتر ابوالفضل صالحی

1396

113

بررسی شاخص های آکوستیک صدای بزرگسالان طبیعی فارسی زبان 20 تا 40 سال شهر تهران

حسین باغیشنی

دکتر ابوالفضل صالحی

1395

114

بررسی رشد حرکات بیانگر ارتباطی در کودکان فارسی زبان طبیعی از 12 تا 18 ماهگی

زهرا بابایی

دکتر طلیعه ظریفیان و خانم عطیه اشتری

1396

115

طراحی آزمایه حافظه بینایی ناکلمات هم آوا و تعیین ویژگی های روان سنجی آن در کودکان دبستانی

مهدی جمالی

دکتر طلیعه ظریفیان و خانم عطیه اشتری

1396

116

بررسی رشد ژست های ارتباطی در کودکان طبیعی فارسی زبان تهرانی از 8 الی 12 ماهگی

نفیسه علیمرادی

دکتر طلیعه ظریفیان و خانم عطیه اشتری

1396

117

مقایسه توانایی تغییر توجه و کنترل بازداری در کودکان 8-6 سال دارای گفتار روان و مبتلا به لکنت دوران رشد

عاطفه رحمتی

دکتر مرتضی فرازی و دکتر هاشم فرهنگدوست

1396

118

بررسی و مقایسه کیفیت صدای به هنجار مردان و زنان 20 تا 50 ساله فارسی زبان ایرانی با استفاده از ارزیابی های سپسترال

آرزو حسن وند

دکتر ابوالفضل صالحی

1396

119

بررسی پردازش واجی در افراد بزرگسال دارای لکنت

فرهاد چوپانیان

دکتر مرتضی فرازی و دکتر زهرا سادات قریشی

1396

120

اعتباریابی مقیاس ارزیابی دهانی- حرکتی کودکان و بررسی همبستگی آن با تصویربرداری بلع باریم

منیژه زارعی محمودآبادی

دکتر فریبا یادگاری- دکتر مهرزاد مهدی زاده

1396

121

بررسی تاثیر برنامه درمانی لیدکامب از راه دور بر شدت لکنت کودکان پیش دبستانی

محمدحسین روحانی راوری

دکتر اکبر دارویی

1396

122

Adaptation of Bedside Version of WAB for Arabic- Speaking people with Aphasia in Lebanon (A-WAB-1)

زهرا علی عبدالله الثلایا

دکتر رضا نیلی پور و دکتر زهرا سادات قریشی

1396

123

بررسی تاثیر تحریک تلفیقی بوی شیرمادر و مکیدن غیر تغذیه ای بر زمان دستیابی به تغذیه مستقل دهانی در نوزادان نارس

زهرا خداقلی

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر فرین سلیمانی

1396

124

بررسی اثربخشی آموزش مختصه های معنایی بر مهارت تعریف واژه کودکان اوتیستیک با عملکرد بالا

زیبا سعیدی

دکتر اکبر دارویی

1396

125

مقایسه پردازش معنایی در بیماران بزرگسال مبتلا به آسیب گیجگاهی- آهیانه ای نیمکره راست و چپ ناشی از سکته مغزی

نگین برجیان بروجنی

دکتر فریبا یادگاری

1397

126

انطباق برنامه درمانی آموزش صرف زمان افعال و بررسی اثربخشی آن بر بیان صرف زمان فعل بیماران زبان پریش ناروان فارسی زبان مبتلا به دستور پریشی

فرزانه دشتی

دکتر فریبا یادگاری و خانم مژگان اسدی

1397

127

طراحی برنامه درمان نوای گفتار برای کودکان کم شنوا و بررسی اثربخشی آن

زهره باقری رخنه

دکتر اکبر داروئی

1396

128

بررسی ارتباط بین پیچیدگی کلمه با وضوح گفتار در کودکان کم شنوا شهر همدان

بابک نوری

دکتر اکبر داروئی

1396

129

ترجمه و انطباق بخش والد آزمون نظام کدگذاری دوسویه تعامل والد- کودک و تعیین ویژگی های روانسنجی آن در کودکان 6-3 سال فارسی زبان

ساناز دهقانی

دکتر فریبا یادگاری و خانم عطیه اشتری

1397

130

بررسی مهارت های صرفی- نحوی کودکان 5-4 ساله فارسی زبان با سابقه بستری در بخشNICU در شهر تهران

مرضیه فرجی

دکتر مونا ابراهیمی پور

1397

131

مقایسه ویژگی های ادراکی و آکوستیکی صدای معلمان دارای شکایت صوتی قبل و بعد از آموزش بهداشت صوتی

علی کاکاوندی

دکتر ابوالفضل صالحی

1397

132

مقایسه اختلال بلع در بیماران پارکینسون نوع ترمور و غیر ترمور (رجیدیتی)

شهره شاکری

دکتر زهرا سادات قریشی و دکتر اکبر داروئی

1397

133

بررسی و مقایسه مهارت تعریف واژه در کودکان کاربر کاشت حلزون سوم دبستان با همتایان طبیعی

شیما حسین آبادی

دکتر طلیعه ظریفیان

1397

134

بررسی تاثیر مداخله حرکتی- دهانی نوزادان نارس (PIOMI) بر پیشرفت تغذیه دهانی در نوزادان نارس با سن جنینی 26 تا 29 هفته

حدیثه قمی

دکتر فریبا یادگاری و دکتر فرین سلیمانی

1397

135

تبیین و واکاوی چالش های اخلاق حرفه ای در حرفه گفتاردرمانی: تحلیل تجارب متخصصان بالینی و مراجعان. مطالعه کیفی

فاطمه ارجمندپور

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر فرحناز محمدی شاهبلاغی

1398

136

تبیین عوامل موثر بر استفاده از ابزارهای ارتباطی مکمل و جایگزین در ایران

پوران باقرپور

دکتر طلیعه ظریفیان و دکتر کیانوش عبدی

1398

137

بررسی سن اکتساب همخوان ها در کودکان ترکی آذری زبان 3 تا 5 ساله شهر تبریز

حسین نوجوان

دکتر طلیعه ظریفیان

1398

138

تعیین اثر بسته بهداشت صوت حرفه ای بر آگاهی بازیگران از رفتارهای صوتی درست و نادرست

محمد قربانی

دکتر مرتضی فرازی

1398

139

تدوین و استانداردسازی شیوه نامه درمان بازیابی فعل و بررسی اثربخشی آن بر تولید فعل بیماران دستورپریش فارسی زبان

سمانه سازگارنژاد

دکتر فریبا یادگاری

1398

140

بررسی فرآیند های واجی در کودکان 3 تا 6 ساله ی فارسی زبان شهر رشت

فاطمه اجودی شهرستانی

دکتر طلیعه ظریفیان

1393

141

بررسی ادارک شنیداری تقابل های واجی در کودکان کاشت حلزون پایه سوم تا ششم ومقایسه آن با کودکان طبیعی

مهناز اسحاق

دکتر اکبر دارویی

1397

142

مقایسه مهارت تعریف واژه کودکان کم شنوای 4/5 تا 7/5 ساله با همتایان طبیعی

فروغ الزمان فرخی

دکتر اکبر داروئی

1397

143

مقایسه تأثیر برنامه درمانی مبتنی بر مشاهده حرکت و راهنمایی معنایی بر بازیابی فعل بیماران مبتلا به آفازی ناروان

فرزانه زمانی علویجه

دکترفریبا یادگاری

1398

144

مقایسه ی اثر بخشی درمان بازیابی فعل استفاده از افعال مرتبط و غیر مرتبط معنایی در بیماران زبان پریش ناروان

فائزه ممانی

دکتر فریبا یادگاری

1398

145

تدوین و استاندارد سازی ابزار بررسی ویژگی های فعل و جمع آوری داده های هنجاری فارسی زبان سالم بزرگسال

الهام محمودی

دکترفریبا یادگاری

1398

146

مقایسه ویژگی های دستوری بیان فعل در بیماران زبان پریش بزرگسال روان و ناروان فارسی شهر تهران در سال 1398

فرشاد خسروی

دکترفریبا یادگاری

1398

147

تبیین نیاز های آموزشی اخلاقی حرفه ای در رشته گفتاردرمانی

شفیعه پناه زاده

دکتر زهرا سادات قریشی دکتر فرحناز محمدی شاهبلاغی

1399

148

ترجمه وانطباق پرسشنامه اختلال بلع ام.دی.اندرسون به زبان فارسی و تعیین روایی و پایایی آن

فردین شریفی

دکتر زهرا سادات قریشی

1399

149

بررسی دانش، نگرش و عملکرد والدین درباره رشد ارتباط، گفتار و بلع کودکان 18تا 36 ماهه

زهرا ولی تبار کراتی

دکتر مرتضی فرازی

دکتر عطیه اشتری

1399

150

بررسی رابطه عملکرد شناختی با عملکرد بالینی بلع سالمندان

موید سلمانی گورانسرب

دکتر اکبر داروئی

1400

151

بررسی دانش ، نگرش و عملکرد والدین درباره ی رشد ارتباط ، زبان و گفتار ، بلع کودکان سه تا پنج ساله

شادی بختیار

دکتر طلیعه ظریفیان

1400

152

طراحی و بررسی ویژگی های روان سنجی آزمون تکرار ناکلمه در کودکان 4-2 سال فارسی زبان

فاطمه جازم

دکتر طلیعه ظریفیان

1400

153

بررسی عملکرد بلع در بیماران با آسیب های سوختگی حرارتی

 

فاطمه نور محمدی آبادی  چی

دکتر زهرا سادات قریشی

1400

154

مقایسه اثربخشی روش درمان فشرده و متمرکز زبان با و بدون تحریک مستقیم فراجمجمه ای در مهارت نامیدن بیماران آفازی بروکای مزمن

مجید جنت

دکتر زهرا سادات قریشی

1400

155

طراحی و ساخت آزمون غربالگری زبان پریشی فارسی به صورت نرم افزاری

پدرام علی نیا اصلی

دکتر زهرا سادات قریشی

1400

156

بررسی تأثیر تکلیف دوگانه برشدت لکنت در کودکان مدرسه رو

فهمیه کیهانی

دکتر اکبر داروئی

1400

157

بررسی دانش، نگرش و عملکرد والدین فارسی زبان در رابطه با رشد ارتباط، زبان ، گفتارو بلع کودکان تا 18 ماهه تهران

اسما قاسمی

دکتر اکبر داروئی

1400

158

بررسی غنای محیط ارتباطی - زبانی و رابطه ان با وضعیت زبان و ارتباط در کودکان زیر 18 ماهه شهر تهران

زهره علی محمدی

دکترعطیه اشتری

1401

159

بررسی دانش، نگرش و فعالیت های بالینی گفتاردرمانگران درمورد روش های ارزیابی ودر مان اختلال بلع ناشی ازسکته مغزی در ایران

حکمت خالدی

دکتر اکبر داروئی

دکتر جلال بختیاری

1401

160

انطباق نسخه ی فارسی ابزار ارزیابی تغذیه ی کودکان (Prdi- EAT) و تعیین خصوصیات روان سنجی آن

سیده فاطمه علوی اشکفتکی

دکتر زهرا سادات قریشی

1401

161

بررسی و مقایسه شاخص شدت دیسفونی، وپژگی ادارکی صدا و کیفیت زندگی مردان مبتلا به سرطان حنجره نوع اولیه درمان شده با TLM , RT

نیلوفر دهقانپور

دکتراکبر داروئی

دکتر سمیرا آقا  دوست

1401

162

بررسی تأثیر مداخلات توان بخشی بر بازگشت به تغذیه دهانی ایمن در بیماران دارای اختلال بلع بستری در بیمارستان متعاقب اسیب مغزی

سارا کلهری بروجردی

دکتر زهرا سادات قریشی

1401

163

طراحی و اعتبار یابی آزمون تولید کلمات چند هجایی در کودکان 4-7 سالهی فارسی زبان شهر های تهران و کرج

حسین عباسی مردخه

دکتر طلیعه ظریفیان

1401

164

بررسی وقوع و عوامل مرتبط با اختلال بلع در بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 بستری شده در بخش مراقبت های ویزه

اکبر بناری

دکتر زهرا صادقی

1401

165

بررسی اختلال بلع دهانی و اثر آن برکیفیت زندگی در بیماران مبتلا به دیابت شیرین

الهام السادات عقیلی

دکتر عطیه اشتری

1401

166

مقایسه بیان افعال گذرا، و دو وجهی درافراد بزرگسال فارسی زبان دارای آفازی روان ، ناروان و افراد بزرگسال سالم

ساره احمدی

دکتر فریبا یادگاری

1401

167

ترجمه، انطباق و اعتبار سنجی  پرسش نامه ارزیابی عواطف مرتبط با اختلال بلع یوگندورک

نیلوفر مسعودیان

دکتر زهرا صادقی

1402

168

مقایسه دانش ، عملکردی صوتی و کیفیت زندگی خوانندگان آموزش دیده و آموزش ندیده آواز سنتی ایرانی

محدثه السادات حسینی حشمتیان

دکتر اکبر داروئی

1402

168

مقایسه جنبه های معنایی/ نحوی تولید فعل مرکب در بزرگسالان سالم و دارای آفازی روان و ناروان فارسی زبان

فاطمه علی پور

دکتر فریبا یادگاری

1402

169

طراحی و تعیین ویژگی ها یروان سنجی آزمون وضوح گفتار برای کودکان 3 تا 5 سال ترکی

بهنام خرم فر

دکتر اکبر دارویی

1403

170

طراحی و بررسی روان سنجی پرسشنامه رضایت گفتار درمانگران از درمان راه دور و عوامل مرتبط با آن

 

سید رضا حسینی

 

 

دکتر مرتضی فرازی

 

1403

171

بررسی سنجه¬های صرفی-نحوی و معنایی در کودکان دوزبانهی آذری- فارسی زبان ۵/۵ تا ۵/۶ ساله با و بدون آسیب زبانی

مارال عظیمی

دکتر طلیعه ظریفیان

1403



عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: